Med rett til å glede
Iwona og Antonija fra Clarion Hotel The Edge har begge mål om å være best – uansett hva de gjør. Og den doble dosen lidenskap smitter over både til ansatte og gjester.
Glem intervjuteknikker og forberedelser. Style-damene på Clarion Hotel The Edge tar fullstendig regi fra første sekund og har planlagt intervjuet i lang tid. Sengen er drysset med roseblader, badekåpene er på, og smilene er brede. Det er passion og deilig galskap i sin reneste form.
– «Passion» er selvsagt veldig viktig for meg. Enten gjør jeg ting med lidenskap, eller så lar jeg heller være å gjøre det, sier kroatiske Antonija Delas.
Hun er hotellets assistant style manager og nylig utnevnt til «Passion Pilot» på The Edge. Enkelt forklart betyr det at hun samarbeider med alle avdelingsledere på hotellet for å bygge en sterk og lidenskapelig arbeidsplass.
(Saken fortsetter under videoen med de lidenskapelige damene.)
Perfekt til oppgaven
Og man trenger ikke være menneskekjenner i verdensklasse for å skjønne at dama som opprinnelig er utdannet kjemiingeniør, er perfekt til oppgaven. Hun er i det hele tatt opptatt av god kjemi.
– For meg er det omtrent det viktigste. Hvis du ikke har god kjemi eller et godt forhold til kollegene dine, så tror ikke jeg det mulig å jobbe lidenskapelig, gløder det fra Antonija.
Ved siden av henne, sitter Style-sjefen Iwona Graczyk og nikker enig.
– Vi trenger god kjemi for å stå på. Det er jeg sikker på at også gjestene merker. Målet vårt er at gjestene skal oppdage at vi har det gøy på jobb, for er vi glade, så sprer det seg til gjestene også. Det er ganske enkelt, sier Iwona.
Vil være best, uansett
Hver eneste dag forsøker derfor hun og resten av Style-temaet å overgå gjestenes forventninger både når det gjelder renhold og humør. Målet er rett og slett å være best.
– Jeg ønsker å være den beste, uansett hva jeg gjør på jobb, sier Iwona.
– Helt enig. Jeg har et veldig sterkt konkurranseinstinkt, det tror jeg alle vet, så jeg sikter alltid mot å være best eller først, understreker Antonija.
Men det er ikke bare prat. Damene har fantastiske tall å vise til. Hovedsakelig er det tre områder de måles på: Fornøyde ansatte, fornøyde gjester og effektivitet.
– I vår avdeling nådde vi en veldig god score når det gjelder fornøyde ansatte, ja faktisk helt utrolig bra sammenlignet med gjennomsnittet for housekeeping. Vi er veldig effektive også, og det skal vi fortsette å være ved å trene. Den siste kategorien vi måler er gjestetilfredshet og de er veldig fornøyde med renholdet, sier de nærmest i kor.
– Smilene må være ekte!
De er også klokkeklare på hva de selv ville satt mest pris på som gjester.
– Det må være service med smil, sier Antonija, og ser bort på sjefen.
– Og ikke bare smil, men ekte smil. Det blir fort gjennomskuet, understreker Iwona.
Se mer
Denne saken er én av rundt 70 ansatt-portretter i Clarions nye satsing #WeAreClarion. Se alle ved å søke etter emneknaggen #WeAreClarion på Facebook, Instagram eller YouTube.